Tento blog nepodporuje žádné poruchy příjmu potravy!!!

Červen 2008

Letní nástrahy

3. června 2008 v 11:03 | Fit girl, 15 let |  Tipy a triky
Léto je ideálním obdobím pro redukci váhy. Strava na dovolené ale vaše hubnutí může dokonale pokazit. pizza, zmrzliny, ledová tříšť... Ani jedno vám při shazování kil moc nepomůže. našli jsme pro vás sedm nejčastějších letních zabijáků štíhlé linie.
1. OVOCE
Také patříte k zastáncům letní diety pouze o ovoci a zelenině s omezením ostatních potravin? Tak tady pozor! Ovoce má hodně sacharidů a po konzumaci velkého množství rozhodně nezhubnete. O nedostatku mnoha živin, které v ovoci nejsou, ani nemluvě.
Například větší banán má přibližně 500 kJ, což odpovídá energetické hodnotě klasické housky. Pokud si dáme dva, znamená to, že jsme právě přijali stejné množství energie jako ve 150 g kuřecího steaku s bramborem. Uvažte tedy, jaké ovoce a kolik si při dietě vybíráte. Třeba jahody nebo černý rybíz mají kalorií o více než polovinu méně.
2. TEKUTÉ KALORIE
V létě je samozřejmě potřeba dodržovat pitný režim. Ovšem pozor si dávejte na zahánění žízně slazenými nápoji. 1 dl průměrného džusu obsahuje přibližně 180-220 kJ. Výjimku tvoří zeleninová či rajčatová šťáva. Tady najdete pouhých 80 kJ na 1 dl. Ale ani s těmi to v létě nepřehánějte. Obsahují totiž hodně minerálů, které by ve větším množství mohly například zatížit ledviny. Hlavním zdrojem hydratace těla je tedy stále čistá voda.