Tento blog nepodporuje žádné poruchy příjmu potravy!!!

Tipy a triky

5 potravin, které vás zničí!

21. srpna 2008 v 9:48 | Fit girl, 15 let
Zapomeňte na alkohol, to obezita je nová metla lidstva. Není divu, když na vrcholu nejoblíbenějších jídel většinou nadete ty nejmíň zdravé a nejkaloričtější.

Určitě pro vás seznam následujících pěti poživatin nebude velkým překvapením, ale ruku na srdce, kolik z vás je z jídelníčku absolutně vytlačilo a kolik si dopřává alespoň jeden z následujících hříchů denně?

Složení stravy

14. srpna 2008 v 20:24 | Fit girl, 15 let
Strava by měla být pestrá a smíšená, to znamená, že by měla obsahovat různé druhy potravin. Není vhodné nějakou potravinu ze stravy zcela vyloučit, pokud k tomu není závažný zdravotní důvod. Každá jednostranná strava organismus poškozuje. Následky se nemusí projevit hned, mohou se střádat měsíce nebo dokonce i roky, než se projeví.Strava člověka se skládá ze základních živin - sacharidy, tuky, bílkoviny a dále pak z vitamínů, minerálních látek a vlákniny.
Množství jednotlivých živin záleží na věku a hmotnosti jedince. Doporučení pro dospělého člověka jsou následující:
Sacharidy - 50-55% celkového energetického příjmu (cca 4g/ kg tělesné hmotn./den)
Tuky - 25-30% celkového energetického příjmu (cca 1g/kg/den)
Bílkoviny - 12 - 15% (cca 0,8 g/kg/den)
Vláknina - 30g na den

Letní nástrahy

3. června 2008 v 11:03 | Fit girl, 15 let
Léto je ideálním obdobím pro redukci váhy. Strava na dovolené ale vaše hubnutí může dokonale pokazit. pizza, zmrzliny, ledová tříšť... Ani jedno vám při shazování kil moc nepomůže. našli jsme pro vás sedm nejčastějších letních zabijáků štíhlé linie.
1. OVOCE
Také patříte k zastáncům letní diety pouze o ovoci a zelenině s omezením ostatních potravin? Tak tady pozor! Ovoce má hodně sacharidů a po konzumaci velkého množství rozhodně nezhubnete. O nedostatku mnoha živin, které v ovoci nejsou, ani nemluvě.
Například větší banán má přibližně 500 kJ, což odpovídá energetické hodnotě klasické housky. Pokud si dáme dva, znamená to, že jsme právě přijali stejné množství energie jako ve 150 g kuřecího steaku s bramborem. Uvažte tedy, jaké ovoce a kolik si při dietě vybíráte. Třeba jahody nebo černý rybíz mají kalorií o více než polovinu méně.
2. TEKUTÉ KALORIE
V létě je samozřejmě potřeba dodržovat pitný režim. Ovšem pozor si dávejte na zahánění žízně slazenými nápoji. 1 dl průměrného džusu obsahuje přibližně 180-220 kJ. Výjimku tvoří zeleninová či rajčatová šťáva. Tady najdete pouhých 80 kJ na 1 dl. Ale ani s těmi to v létě nepřehánějte. Obsahují totiž hodně minerálů, které by ve větším množství mohly například zatížit ledviny. Hlavním zdrojem hydratace těla je tedy stále čistá voda.
 
 

Reklama